Przekaż nam 1,5% podatku!   KRS 0000001693 - w rubryce cel szczegółowy - należy wpisać Szkoła SMS
Dziennik elektroniczny
Przekaż nam 1,5% podatku!
KRS 0000001693 - w rubryce cel szczegółowy - należy wpisać Szkoła SMS
Dziennik elektroniczny

Pływanie SMS

Pływanie to nie tylko ważna umiejętność życiowa, ale też efektywny trening całego ciała. Jest to bardzo różnorodny sport, dlatego też jego uprawianie przynosi naszemu zdrowiu wielorakie korzyści.

  • Wzmacnia układ krwionośny: Pływanie poprawia wydolność naszego układu krwionośnego, a dzięki temu wzmacnia nasz system odpornościowy. Poprzez trening o średnim natężeniu poprawia się praca naszego serca oraz zwiększa się pojemność naszych płuc.
  • Wzmacnia mięśnie: Płynąc nasze ciało musi przeciwstawiać się ruchom wody, a dzięki temu buduje mięśnie. Przy pływaniu ćwiczymy praktycznie wszystkie grupy mięśni.
  • Poprawia wydolność oraz pojemność naszych płuc: Tak jak wszystkie sporty wysiłkowe, pływanie również pozytywnie wpływa na nasz układ oddechowy. Podczas wysiłku zwiększa się nasza pojemność płuc, a co za tym idzie wytrzymałość.
  • Odciążenie kręgosłupa, stawów i ścięgien: W wodzie siła grawitacji jest mniejsza niż na lądzie, dlatego mamy wrażenie lekkości podczas pływania. Dzięki temu dajemy odpocząć naszym stawom i ścięgnom. Mięśnie utrzymujące kręgosłup wzmacniają się, a wszelkie napięcie z okolic szyi, ramion i pleców będzie znikać.
  • Redukcja stresu: Równomierne ruchy ciała i spokojna tafla wody działają na wielu ludzi uspakajająco. Płynąc możesz zostawić za sobą balast codziennych problemów i skoncentrować się tylko na sobie. Podczas uprawiania sportu uwalniane są endorfiny, które u wielu ludzi przekładają się na odczuwanie szczęścia.

Jeszcze więcej zalet pływania:

Kolejnym dużym plusem pływania jest to, że nadaje się ono jako trening dla każdej grupy wiekowej, poziomu sprawności, oraz celów treningowych. Bardzo łatwo jest również połączyć je z innymi sportami, jeśli czujesz, że potrzebujesz więcej urozmaiceń:

  • Jako trening dodatkowy: np. dla poprawienia wytrzymałości
  • Jako faza odpoczynku przy uprawianiu innych sportów: np. gdy zajmujesz się wyczynowo innym rodzajem sportu i potrzebujesz zajęcia podczas fazy regeneracyjnej
  • Niezbędne jest do uprawiania sportów wodnych takich jak nurkowanie, czy surfing

Pływanie to sport dla małych i dużych

Pływać można w każdym wieku – nigdy nie jest też za późno na naukę i uprawianie tego sportu. Nieważkie ruchy sprawiają wiele frajdy dzieciom: już niemowlęta i małe dzieci mogą swobodnie nabywać pierwsze doświadczenia z przebywaniem w wodzie. U starszych dzieci można również zaobserwować, że pływanie pozytywnie wpływa na ich rozwój:

  • Podczas nauki pływania poprawia się sprawność motoryczna
  • Poprawia koordynację, poprzez zróżnicowane ruchy w różnych stylach pływackich
  • Dzięki wzmacnianiu mięśni pleców zapobiega skrzywieniom kręgosłupa
  • Umacnia poczucie własnej wartości 
Facebook
WhatsApp
Telegram
Email

Ruszyły nabory na rok szkolny 2024/2025!

Skip to content